Sisuturundus: Kust tulevad sporditulemuste ennustuste koefitsiendid? – Ajakiri Lemmik

Tänapäeval saab erinevates ennustusportaalides teha panuseid sisuliselt iga aset leidva spordisündmuse kõikmõeldavatele aspektidele alates lõppskoorist kuni selleni, mitmendal minutil keegi palli esimest korda puudutab või mitu omaväravat võistkond lööb. Sellises ülevoolava info virvarris hakkab ka kõige sügavamate teadmiste spordieksperdil pea ringi käima ning küllastus on kerge tekkima. Kust see teadmine aga spordiennustuste korraldajateni jõuab ning mille alusel tehakse valikuid?

See toimub reeglina kolmes etapis. Esimene ja vaieldamatult kõige tähtsam neist on koostada meeskond ekspertidest, kes elavad ja hingavad spordirütmis. Selle meeskonna kaudu toimub sisuliselt kogu ennustusportaali, näiteks TonyBet sport elu. Esmalt võetakse arvesse meeskonna või mängija vormi, mistahes uudiseid vigastuste kohta ja kindlasti ka ajaloolisi tulemusi kahe poole vahel. Ja kui tegemist on võistkondliku spordiga, siis võetakse arvesse ka kõik teatud mängijate või ise võistkondade vahelised ajaloolised vastasseisud.Kõike eelnevat saab nimetada kihlveo koosseisuks. Seejärel sisestatakse see andmehulk arvutitesse analüüsiks, mis põhineb suurel statistika andmebaasil. Tänapäeval registreeritakse hoolikalt iga üksikjuhtum mängu raames. Alates nurgalöökide arvust jalgpallimatšis kuni iga mängija täpsete liigutusteni 90 minuti jooksul. Arvesse võetakse ka selliseid asju nagu meeskonna üldine pallivaldamine, loodud võimalused ja selged väravavõimalused.Kui kõik need arvud on aga läbi töötatud, on ennustusportaali meeskonnal üsna hea ettekujutus sellest, kes võidab, kaotab või teeb iga mängu viik, samuti tõenäoline skoor, väravalööjad ja muud tõenäolised sündmused mängus. Nii on üldiselt iga mängu jaoks määratud koefitsiendid

Kolmandat ja viimast etappi nimetatakse marginaalide kehtestamiseks. See on koht, kus kihlveokontor tagab kasumi teenimise. Seega, olenemata sellest, milliseid panuseid mängijad teevad, jääb kihlveokontor kokkuvõttes võitjaks. See kõik on muidugi tasakaalu küsimus.

Mida kõike võtavad ennustusportaalid arvesse?

Kui „vanasti“ ehk enne arvutite laialdasemat kasutust tugineti samuti varasemale statistikale ning ilma, vigastuste, võõrsil vs. kodumängu jt tegurite arvestusele, siis väga suurt rolli mängis lõpliku koefitsiendi määramisel ka eksperdi kõhutunne. Tänapäeval on esiteks panustatavate sündmuste hulk sadades kordades suurem ja teiseks on kasutajate hulk niivõrd palju kasvanud, et inimvõimete piir on nende küsimuste lahendamisel ammu kätte jõudnud.
Algoritmide käsutuses on kõikide varem aset leidnud mängude või kohtumiste tulemused ja täpsete võrdluste arvestamiseks järjest keerukamad ja täpsemad valemid. Loomulikult maksab kogu süsteemi käigushoidmine ja pidev uuendamine palju raha. Spetsialistide, matemaatikute ja statistikute armee töölevõtmine ei ole tasuta. Mida rohkem inimesi spordiennustuse sektoris töötab, seda suuremad on üldkulud, mis vähendavad teenusepakkujate kasumimarginaali. Enamiku spordiennustajate (nii online kui ka tavamõistes kihlveokontorites) koefitsientide koostamine ei toimu enam ettevõttesiseselt.Pikaajalised valdkonna spetsialistid räägivad, et spordiennustused kulutavad vähem sisemisi ressursse koefitsientide koostamisele ja riskijuhtimisele ning suunavad raha hoopis reklaamile ja kampaaniatele. Spordiennustajad peavad oma konkurentidest eristuma kaugemale ja rohkem kui ainult arvnäitajalised koefitsiendid ise, ja see eristumine tuleb massiliste turunduskampaaniate näol.Siiski peab ka tänapäeval igas üksikus spordiennustuses olema keegi konkreetne isik, kellel on lõplik sõnaõigus selles osas, millised koefitsiendid avaldatakse. Isegi kui suurem osa tööst andmetega on sisse ostetud või vabalt kättesaadavatest andmebaasidest kopeeritud, peab keegi igas spordiennustuses tegema lõpliku otsuse pakutavate koefitsientide, kombinatsioonide ja limiitide kohta.

Nii ongi sageli täpne koefitsiendi kujunemise dünaamika ja matemaatika selle taga ka kõige suurema spetsialisti jaoks lahendamatu ülesanne, sest arvesse võetavad sisendeid ning nendega tehtavaid arvutusi on lihtsalt liiga palju. Kõik see ei takista aga spordiennustuste äril jätkuvalt kasvada ning et osa kasumist suunatakse läbi hasartmängumaksu sporti tagasi, siis tuleb edukat ärimudeli üle vaid rõõmu tunda.

*Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viisrahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge

vastutustundlikult!*

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.